فیزیک ، نحوه مطالعه ( قسمت دوم )

صفر تا صد فیزیک محتوای درسی 

فیزیک ۱

سه فصل اولش توی کنکور نمیاد ولی به صورت غیر مستقیم ازش سوال میاد پس باید بلد باشید .

دو فصل نور هم که شامل پرتو نور و آینه ها و عدسی هاست که فرمول اصلیش

  ۱/f = 1/q + 1/p

هست که با توجه به نوع آینه یا عدسی ( محدب و مقعر ) و تصویر ( حقیقی و مجازی ) برای همه ادوات نوری قابل استفاده هست و به راحتی مسائلش قابل حل هست .

فیزیک ۲

شامل ۶ تا فصل هست ضمنا چون فصول اولش برای یادگیری بعضی فصول دیگه لازمه حتما باید خوندش !

فصل اول فیزیک و اندازه گیری هست که دو تا مبحث عمده داره و اگه سوال بیاد احتمالا از یکی از این دو قسمت خواهد بود . یکی مبحث دقت اندازه گیری و واحد ها و دیگری مبحث بردارها توی کنکور دو حالت داره ، یا مستقیما از این فصل سوال میاد یا مطالب این فصل رو در قالب سوال از فصل های دیگه از ما میپرسن ! فصل ۲ و۳ به صورت مقدماتی توی دوم اومده و توی پیش دانشگاهی بیشتر در این باره میخونید .

۳ فصل آخر هم جزو فصول مستقل هستن که سهم قالب توجهی رو توی کنکور دارن فصول فشار و گرما و قانون گازها . سوالاتی که از این فصل ها مطرح میشه اکثرا آسون و زود به جواب میرسه  پس عاقلانه هست که بهشون توجه کنید و خوب روشون مسلط بشید تا این سوالات رو داخل کنکور از دست ندید .

فیزیک ۳

ترمودینامیک درسی هست که یک فرمول اصلی بیشتر نداره : PV = nRT  بقیه فرمول ها رو میشه به راحتی از روی این فرمول با توجه به نوع فرایندی که در آن هستیم ( هم فشار یا هم حجم یا هم دما یا بی دررو ) بدست آورد . قسمت مهم این فصل نمودار های اون و فهمیدن مثبت یا منفی بودن W و Q و U هست .

دو فصل الکتریسیته ساکن ( شامل تعاریف بار و نیرو و میدان و انرژی الکتریکی و مدارهای خازنی ) و جاری ( شامل تعاریف جریان و پتانسیل و توان و مدارهای مقاومتی ) میشه گفت یکم مشکل هستن و داوطلبان رو سر جلسه به چالش میکشن . این دو فصل رو باید با تمرین زیاد و حل تیپ های مختلف سوال مسلط شد . سر جلسه کنکور و همینطور    آزمون های آزمایشی جامع سوالات این فصل هارو بذارید برای آخر بهتره ! چون ممکنه وقت زیادی روشون بذارید و به سوالای آسون بعدشون نرسید ! دو فصل آخر به مبحث جذاب مغناطیس و القا مربوطه ! سوالات کنکور این دو فصل خیلی آسون هستن و سهم خوبی از سوالای کنکور رو شامل میشن ! در فصل مغناطیس ۴ فرمول اصلی میدان مغناطیسی و قاعده دست راست رو یاد بگیرید سوالش رو زدید ! توی فصل القا هم همینطور .

نحوه مطالعه فزیک قسمت سوم

دسته‌بندی‌ها: روش مطالعه,فیزیک,کنکور,کنکور98

برچسب‌ها: ,,,,,,,,,

دیدگاه خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما در هیچ‌جا منتشر نخواهد شد.